Momografik

Siyah Beyaz Film Banyosu

Posted in banyo by dengiz on Ocak 19, 2010

Film banyosu yapmak için gerekli malzemeler:

I. Filmin Makaraya Takılması

Karanlık odaya film tankını, makarayı, makası ve açacağı yerleştiriniz, herşeyin kullanma önceliğine göre yerleştirilirse ileride size kolaylık sağlar. Işığı kapatmadan önce neyin nerede olduğuna son bir kez bakmanızda fayda var.

Işığı söndürünüz. Filmi açacak yardımıyla açınız ve makasla filmin ucundaki fazlalığı kesiniz. Baş parmağınızı filmi nereden keseceğinizi kestirebilmek için hizalayabilirsiniz. Makarayı elinize çeyrek daire ve bilyeli kısmı üst tarafa gelecek şekilde alınız ve ucunu kesmiş olduğunuz filmi makaraya el yordamiyla geçiriniz. Tek elinizi sabit tutarak diğer elinizi hareket ettirerek filmi makaraya geçiriniz. Makaradaki filmin tamamını makaraya geçirdikten sonra filmi makaradan kurtarmak için makasla filmin en ucunu kesiniz ve makarayı film tankına yerleştiriniz.

Tankın ağzını iyice kapattığınızdan emin olduktan sonra ışığı açıp karanlık odadan çıkabilirsiniz.

II. Ön yikama ve Geliştirici

Musluktan akan suyun sıcaklığının ne cok soğuk, ne cok sıcak olmasına dikkat ediniz. Bunun için değer yaklaşık 20°C’dir. Film tankını yaklaşık 1 dk boyunca akan suyun altına tutarak ön yıkama yapınız. Film tankının içindeki suyun tamamını tankın kapağını açmadan, tankın oluğu yardımıyla bosaltınız.

Benim elimdeki film tankı yaklaşık 800ml sıvı alıyor. Bir makara filmin banyosu için tankın yaklaşık yarısının dolması yeterli. 250 ml geliştiriciyi 250 ml suyla (1:1 oranda) karıştırarak film tankının içine tek bir hareketle koyuyorum.

Geliştiriciyi film tankının içine koyarken köpürmemesini ve hızla koymaya dikkat edin. Film tankını 45°C açıyla tutmanız yardımcı olacaktır.

Her filmin geliştirici içinde kalacağı süre değişir. Bu değerleri filminizin üstünde ya da internette bulabilirsiniz. Ben Kodak TMax 400 kullandığım için filmim geliştiricide yaklaşık 12,5 dk bekleyecek. Film tankını her 30 sn.de bir 5sn boyunca yuvarlak hareketler çizerek sallayınız. Sallarken yine geliştiricinin köpürmemesine dikkat ediniz. Tankı sallayarak kimyasalların filmin her katmanına eşit oranda yayılmasını sağlıyorsunuz.

Süre bittikten sonra geliştiriciyi tankın kapağını açmadan, kapağın üstündeki oluktan yine mümkün olduğunca hızla döküp banyoyu durdurma işlemine geçiniz.

III. Banyo Durdurma ve Sabitleyici



Banyo durdurma işlemi için tankı 1 dk boyunca akan suyun altında tutunuz. Süre dolduğunda yine 500ml olan sabitleyicinizi geliştiriciyi koyduğunuz şekilde yani hızlı ve köpürtmeden film tankının içine koyunuz.

6 dk boyunca 30 sn.de bir içinde sabitleyici bulunan tankı çalkalayınız. Süreniz dolduğunda sabitleyiciyi film tankından kapagı açmadan, kapağın üstündeki oluktan dökünüz. 30 sn boyunca akan suyun altında yıkayınız.

IV. Hipo ve Son Yikama

Filmin üzerinde oluşabilecek su damlacıklarının izlerini yok etmek icin film tankının içine 500 ml hipoyu koyunuz ve 2 dk boyunca tankı sürekli çalkalayınız.

Filmi tanktan çıkartıp 10 dk boyunca akan suda yıkayınız. Bunun için özel bir aletiniz yoksa film tankını da kullanabilirsiniz.

V. Foto Flo ve Kurutma


10 dk dolduğunda filminizi içi su dolu film tankina alıp foto flo kimyasalından 1-2 damla damlatınız ve 1 dk bu şekilde bekletiniz. Foto flo filmi nemlendirir ve böylece kuruma esnasinda filmin üzerinde olusabilecek çizikleri ve lekeleri en aza indirir.

Süre dolduktan sonra filminizi makaradan çıkartıp (makarayı bu sefer tek elinizle ters yöne doğru çevirerek), iki parmağınızla filmin üstündeki kalan suyu temizleyip kuruması için kurutucuya koyunuz. Eğer kurutucu dolabınız yoksa herhangi bir yere filmin iki ucuna da mandal takarak asabilirsiniz.

10 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. yagmur karadas said, on Ocak 25, 2010 at 01:53

    tam da bugun, hic olmadi bi karanlik oda kurar, Deniz’e sorar, kitaplara sarariz demistim. ogreniriz bi sekilde diye diye. ben cok yararli buldum ki bu yaziyi. evet.

  2. ömer said, on Şubat 20, 2010 at 23:42

    günlerdir böyle birşey arıyordum..ilaç gibi geldi ilaç..herkes yazmış şöyle yap böyle yap diye ama resimle anlatan yoktu şu işi..ellerinize sağlık..

    • dengiz said, on Şubat 21, 2010 at 06:33

      begenmenize sevindim. Bugün sepya tonlama yaptim ilk defa. Onun da nasil yapilacagini anlatmaya calisacagim bi ara, pek yakinda 😛 🙂

      • ömer said, on Şubat 21, 2010 at 13:27

        zone sistem ile ilgili yazılar da bekleriz…:)

      • dengiz said, on Şubat 23, 2010 at 02:22

        ben zone system kullanmiyorum, test strip kullaniyorum. bu da ise yariyor 😉

  3. he nasıl yani? said, on Ekim 19, 2010 at 13:33

    len dingiz, senin elinmi o?
    copy paste yapmışın kesin:))

    • dengiz said, on Ekim 19, 2010 at 16:12

      böyle gayri ciddi yorumlara cevap vermeyi reddediyorum sevgili nasilyani’den atibidi 😛

    • dengiz said, on Ekim 20, 2010 at 04:16

      parmaklarim, ellerimi unutmussunuz sevgili agabeycigim; bedbaht ettiniz beni.

  4. alp said, on Şubat 7, 2012 at 19:41

    arkadaşlar elimde developer ve fizer hazırlamanızı sağlıcak formuller de var dosya ekleyemiyorum o yuzden yorum yazıyorum. bana ulaşanlara yolllarım. developerınızı kendiniz hazırladığınızda contrast ı da siz belirliyebiliyorsunuz öyle bir güzelliği var uğraşmak isteyenler ulaşsın aalpgiray@aol.com yada şöyle https://www.facebook.com/aykutalpgiray


Yorum bırakın